charlottecronquist

Så här kan det gå till att bli coachad av Charlotte Cronquist.



Klienter kommer till mig för att något i deras (sex)liv eller i deras nära relationer inte fungerar eller kan bli bättre. Eller så kan det handla om en längtan efter kärlek, närhet, bra sex och att våga mer. 

I det här inlägget berättar jag hur en coachtimme kan gå till, vad den kan innehålla, vilka som brukar komma och om hur vi kan skapa en relation, som bidrar till att du känner dig mer nöjd med ditt liv.

Mötet med klienten

Ett möte börjar med en kortare eller längre meditation, där du får lägga märke till din andning, din kropp och dina tankar. 

Det är enkelt:
Du sitter ner, blundar och andas  medvetet  – och sedan säger jag vad du kan behöva för att landa i kroppen och släppa dina tankar en stund.
Det gör att du "kommer hem" - och kan känna dig trygg och sedd under mötet. 
Vad som händer sedan beror på ditt behov i stunden.


Charlotte Rudenstam teckning: Where are you in the gap between thoughts?


Vi sorterar fram vad som behövs i just detta ögonblick. 
Vad känns i kroppen? 
Vad behöver berättas?
Vilka behov har du just nu? 
Ibland kan det också handla om vad du undviker. Vilka är hindren? 
Vad behöver du för att ta dig förbi hindren – oavsett om de handlar om att hitta hem till dig själv, din sexualitet eller dna relationer?


Det första steget är att vara närvarande med det som är - känslor, tankar, kroppsliga symptom, rädslor eller något annat. 






Vilka problem och utmaningar brukar klienterna ha?


Många kommer för att det är något med relationerna eller sexualiteten som inte känns bra. Den utlösande faktorn kan vara att något har hänt i relationen till någon annan – och när vi skrapar lite på ytan är det vanligt att fokus skiftar till att handla om dig själv, dina känslor, tankar och livsval.

Här är några exempel på vad som gör att klienter kommer till mig och en del av de frågor de kan ha med sig.

Det kan vara en person som vill lämna sin partner, eller en person som är rädd för att bli lämnad av sin partner. 
Hur blir mitt liv utan min partner, utan allt vi byggt upp tillsammans? 
Vilket ansvar har jag för min partners framtida liv? 
Tänk om livet utan min partner blir sämre än det liv jag har nu? 
Jag längtar efter frihet, men är rädd för ensamheten?

Det kan vara en person som inte längre njuter tillsammans med sin partner, som börjat ha sex med andra, eller längta efter sex med andra. 
Hur ska relationen överleva det? 
Ska den överleva det? 
Vad händer i samspelet mellan parterna när den ena tappat energin? 
Vad beror längtan efter andra på?

Det kan vara en person som inte vågar njuta, som är så fylld av tankar att det är svårt att få kontakt med den egna kroppen eller sexuella lust. 
Hur får jag orgasm? 
Varför får jag inte orgasm? 
Varför får jag inte orgasm tillsammans med min partner? 
Varför gillar jag inte min kropp?

Det kan vara en person som är så van vid att tillfredsställa andras behov att hen inte vet vilka behov hen har, eller knappt vem hen är på djupet. 
Hur ska jag hitta hem till mig själv? 
Hur ska jag veta vad jag vill eller behöver?

Det kan vara ett par som är osäkra på om de vill fortsätta tillsammans och som har svårt att kommunicera med varandra och som har olika syn på vad relationen ska ge. 
Men jag förväntar mig ju detta? 
Vad händer om jag säger som det är? 
Tänk om min partner säger nej till min sexuella längtan, då är det ju bättre att tiga och lida?

Det kan vara en person som har känt sig sexuellt utnyttjad och behöver bli vän med sin kropp och sexualitet igen och som behöver hantera känslor av skuld och skam, som är kopplade till den egna kroppen.
Hur ska jag kunna tycka om min kropp?
Vad behöver jag göra?
Men andra är så mycket snyggare än jag?
Jag har varit med om så äckliga saker så det känns som att kroppen är besudlad?
Hur ska jag kunna njuta av sex med mina minnen i bagaget?

Det kan vara ett par som är i början av sin relation och som vill skapa en bra grund för en långvarig relation. De kan till exempel gå i giftastankar.
Hur skapar vi en öppen och ärlig kommunikation mellan oss?
Vilka förväntningar har vi på relationen?
Vilka regler ska vi ha när det gäller sex och närhet?
Vad är otrohet för oss?
Vad är jag rädd ska hända i relationen?
Vad behöver jag för att känna mig trygg?

Det kan vara en person som redan har gjort en omstart i livet, men känner sig lite vilsen som singel.
Hur hittar jag någon att älska?
Är jag tillräckligt attraktiv?
Tänk om jag inte duger?
Hur ska jag hantera min ensamhet?

Vad kan jag erbjuda dig?

Grunden i min coaching är att jag är där med dig, med det som är viktigt i ögonblicket och med en medvetenhet om att relationer, sexualitet och kärlek är viktiga behov.

Tänk om du, med hjälp av njutning, kan känna dig fri att vara dig själv?


Charlotte Rudenstam teckning Selflove creates inner peace.


Jag tar emot klienter i Stockholm, via Skype (Facetime) eller via telefon. 
Om jag befinner mig på din ort kan jag också möta dig, om du fixar lokalen.

Det vanligaste är att klienterna kommer under en serie om 5-10 möten. Ibland blir relationerna betydligt längre, ibland kommer någon för ett enstaka coachingtillfälle när något känns akut.

Varmt välkommen



Charlotte Cronquist, coach och kroppsterapeut med inriktning på relationer och sexualitet.


Här kan du köpa en första timmes coaching av mig. Tid och plats bestämmer vi via telefon eller mejl. Det kostar 1000 kr inkl moms för ett enstaka tillfälle och du betalar i förskott.
 
Swish 1234 76 22 09 - ange vad du köper.

Som återkommande kund har du möjlighet att få faktura. 

Vill du ha ett alternativ till personlig coaching, kan du välja  välja att gå en webbkurs istället. I kurserna får du fakta, möjlighet till reflektion, se filmer, meditera och göra övningar - flera timmars innehåll som du kan ägna dig åt när det passar dig, till priser som är lägre än för en enskild coachingtimme.

Här kan du läsa om webbkurser med Charlotte Cronquist.

Related

sex 6588582985155042285

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Jag tycker så mycket om dina små handritade teckningar med citat på. Och tack för att du delar med dig av hur du arbetar. Det är alltid intressant att veta hur andra arbetar tycker jag.

    /Dorotea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dorotes! Det är lite extra roligt med mina små teckningar, med tanke på att en av mina döttrar är superbra tecknare med 25.000 följare på instagram. Trots detta vågar jag visa mina mer modesta alster <3 (Tips: instagram.com/majasbok )

      Radera
  2. Hej,

    Detta för att officiellt informera massorna, att vi ger ut lån till en kurs av 2%, om intresse kontakta oss via e-post (williamadams033@gmail.com) för mer information.
      
       Tack
      William Adams.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item