charlottecronquist

#26 100%-podden möter Gösta Tingström. Säsongsavslutning





Jag möter Gösta Tingström den första gången på Rhodos där jag leder en skrivarkurs. Hans skrivarglädje är uppenbar och jag får läsa en del av den roman han nu, några år senare, håller på att färdigställa.

Men det är inte bara en blivande författare jag möter. Passionen lyser över hela hans gestalt och jag förstår att han i rollen som konfirmationspräst tänd glöden hos många ungdomar. Så han är mycket Gösta och har hunnit med en hel del. Flera omgångar som präst i Svenska kyrkan, konsult egna bolaget Sincera, pilgrimsvandrare i många omgångar och så med en dröm om att vara digital nomad.

Det är så märkligt livet, för det är något som klickar mellan oss där direkt. Jag känner att jag i Gösta har en vän för livet. När jag startade 100%-podden ville jag naturligtvis att Gösta skulle vara med. Eftersom vi både haft rätt ansträngda agendor under hösten fick vi boka en tid för samtalet långt fram i tiden och det märkliga är att när morgonen kommer då vi ska träffas, då har det precis hänt något stort i hans liv.

Han kliver in på slottet iklädd mc-utrustning, vi kramar om varandra och så utspinner sig det här samtalet, som är extra speciellt för mig. Jag vet inte om det når ut till dig som lyssnar, men för mig är detta ett mycket djupt samtal och när jag nyligen satt och redigerade det kände jag en så stark kärlek till livet och till kärleken.

Här hittar du Gösta på Sincera och här finner du hans älskade.


Lyssna till podden i ljudspelaren:


Om det inte går att lyssna i din webbläsare, kan du pröva här istället.
Eller ännu hellre prenumerera på podden! Det kan du göra här.


Välkommen till säsongens sista avsnitt av 100%-podden. Ett i sanningen innerligt samtal. Nu tar jag några veckors helgledigt och återkommer med nya spännande 100%-are i januari 2016.

Som du kanske märker har självaste 100% Charlotte börjat byta skepnad och iklätt sig en ny identitet. Till det yttre är jag nu Charlotte Cronquist och på insidan är jag samma kropp och samma själ, som vill fortsätta sprida ord av kärlek.

100%-podden är ett av mina bidrag och jag hoppas att du är med och sprider podden vidare. Ett fantastiskt sätt är att du prenumererar på podden i din podcastapp, som du lätt laddar ner till din smarta mobil eller surfplatta. Skriv sedan 100%-podden så kan du kvickt prenumerera.

Jag vill bidra till att du älskar livet, att du älskar dig, att du kan ta emot och ge kärlek. Tänd extra många ljus denna adventstid. Just nu känns det som att ljuset behövs extra mycket.

De flesta avsnitten av 100%-podden kommer en onsdag, men då och då gör jag en special. Jag är stolt över mitt eget sommarprogram och över att kunna bjuda på personer som talar om sexualitetens magiska krafter i avsnitt på engelska. Här kan du lyssna på Baba Dez Nichols.


Related

100%-podden 120092505312920387

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item