charlottecronquist

100%-podden möter Nathalie Aldana #86





Nathalie Aldana tar kontakt med mig, hon låter angelägen på rösten och jag blir nyfiken. Vi möts första gången via Skype och orden forsar ur munnen på henne. Engagemanget är så uppenbart att det är lätt att ryckas med. Det är härligt att möta någon som verkligen brinner för något och som har bestämt sgi för att göra skillnad. Hon har så bråttom, att jag ibland får be henne ta om. Det är som att hon vill ge mig så mycket fakta som möjligt, pitcha sitt case liksom, så snabbt som möjligt.

Det hon faktiskt gjorde var att visa både säljaren i sig själv och 100%-aren. Det gick inte att ta miste på att hon hittat en mission i livet, som hon verkligen vill verka för. Kanske var det också så att det som bidrog till att jag på stående fot sa "vi kör, vi träffas för ett poddsamtal" var nog att hon är en social entreprenör som vill bidra till bättre liv för småbönder i Colombia. Det kan ju låta som en slump, men givetvis finns det ett sammanhang. Nathalie Aldanas pappa kommer från en liten by i Colombia, det finns frihetskämpar i släkten och Nathalie är väl medveten om svåra levnadsvillkor för dem. Och tänk att kunna bidra till att göra skillnader, genom att betala mer för frukterna än andra och genom att dessutom se till att frukterna förädlas i Colombia, så att det finns pengar att tjäna i mer än producentledet.

Inte är det lätt att syssla med socialt entreprenörskap hittills har hon inte kunnat ta ut särskilt mycket lön själv, men snart så... Lyssna på henne och smittas av hennes engagemang.

Här kan du läsa mer om hennes resa till social entreprenör.

Här kan du köpa hennes produkter.

Lyssna till podden i ljudspelaren:


Om det inte går att lyssna i din webbläsare, kan du pröva här istället.
Eller ännu hellre prenumerera på podden! Det kan du göra här.
Download


Prenumerera på 100%-podden

Det är helt gratis att prenumerera på 100%-podden. Det finns närmare 100 avsnitt som du kan finna och lyssna på i egen takt. De flesta är på svenska och så finns det ett tiotal på engelska.

Här startar du din prenumeration - så att du bekvämt kan lyssna i din smarttelefon eller på din surfplatta.

Recensera 100%-podden!


Ett sätt att få ökad uppmärksamheten för en podcast är att du recenserar den. Det enda du behöver göra är att klicka på podden i din podcastapp och så skrolla dig fram till recensioner. Det allra enklaste är att klicka i ett antal stjärnor (gärna fem!) och om du har tid eller lust kan du också skriva några rader. Ju fler recensioner, desto mer syns 100%-podden bland andra poddar!


Stöd 100procentpodden

Nu närmar sig #100procentpodden 100 sända avsnitt! Wow, liksom!

Och jag har gjort allt detta väldigt mycket av egen kraft och är så stolt över det. Några glada människor stödjer mig via Patreon och lägger en dollar per avsnitt, som ett litet bidrag.

Stöd gärna mitt arbete med podden på det sättet. Lite längre ner berättar jag hur du gör då.

Ännu enklare är att stötta mitt arbete med podden genom att swisha ett t bidrag (en gåva) till mig på 070322 42 42. Skicka skicka valfri summa och skriv "gåva 100podden" och gärna din e-postadress.

100%-podden är ett fantastiskt projekt, där jag får möta härliga människor. Det är också en hel del jobb med det. Hitta 100%-are, möta dem, redigera avsnitten, sända dem, marknadsföra dem. Det är som att jag är en egen liten radiokanal - och allt gör jag på min fritid och för att jag älskar det. Så tacksam när du får impulsen att bidra <3

Använd swish:

Swisha till 070 3224242 skriv "gåva 100podden" ange gärna mejladress.

Använd patreon:

1. Gå in på https://www.patreon.com/charlottecronquist

2. Klicka på den röda “Become a patron”-knappen, till höger.

3. Välj en summa att donera, 1 dollar räcker.

4. Skapa ett inlogg antingen med din mejl eller med Facebook.

5. Fyll i dina betaluppgifter.

6. Få min stora tacksamhet.

100%-podden har en gilla-sida på Facebook.

Gilla gärna den. Klicka här så kommer du till sidan.



Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

100%-podden 6393328137656414480

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Eldsjälar.... Visst är de jobbiga? Men bra...

    SvaraRadera
  2. Vilken intressant läsning! Man får en så beundrande känsla när man läser om personer med ett kall i livet. Vad det än handlar om är det imponerande och inspirerande! Trevligt inslag/tema att läsa om alla du möter ��

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item