charlottecronquist

Veckokrönika: Så lätt att bli kåt av att skriva en bok om tantra





Just nu skriver jag febrilt på boken ”Lekfull tantra”. Jag skriver som i trans.
När jag plötsligt vänder mig om ser jag en naken man på soffan. Då är det lätt att bli distraherad.

De senaste dagarna har jag skrivit i flow. Det är som att jag och något som är större än jag samarbetar för att jag ska få klart tredje versionen av ”Lekfull tantra”. Det är den tredje, trots att ingen version ännu varit helt färdigskriven.

I går hade jag skrivit ut manus på papper, för att få överblick och för att se om strukturen kändes klockren. När jag såg innehållsförteckningen och bläddrade bland sidorna, såg jag flera möjligheter att göra flödet i boken tydligare.

Hur ska jag berätta vad Lekfull tantra är? Vilken ordning passar en läsare? Finns det sätt att skriva eller strukturera som gör att jag underlättar för nybörjaren att bli nyfiken på tantra och motivera hen till att både läsa och göra de övningar som jag föreslår? Finns det sätt att nå dem som redan har fått smak för tantra?

De tankarna snurrade i huvudet, delar av boken fick byta plats med varandra, bilden blev allt tydligare, boktexten känns allt mer rätt och fingrarna glider så snabbt över tangentbordet att jag nästan inte hinner med själv.

Så har jag skrivit igenom ett kapitel, skrivit till en del nytt, tillåtit kreativiteten att flöda, skrivit liksom utan att tänka, som att orden blir serverade mig och mitt jobb mest är att få ner dem, hinna skriva dem i rätt ordningsföljd.

Då och då blir jag trött i huvudet, behöver vila en liten stund. Hur ska jag fylla på med text efter just den här rubriken? Finns det något om orgasmerna som kan bli tydligare? Ska jag lägga till något mer om hjärtat? Hur ska jag närma mig begreppet polaritet?

Jag har noterat ljud ifrån duschen, men inte tänkt mer på det. Jag bara fortsätter att skriva. Jag hör hur han kommer in i rummet, men vänder mig inte om. Jag njuter av att skriva i flödet. Jag hör små plinganden från hans dator och inser att han sitter på kontoret som, fram till flytten, är soffan som står en knapp meter bakom mig.

Det är i det där ögonblicket när kroppen ropar att jag ska vila en liten stund som jag vänder mig om. Och så ser jag den varmblodade mannen ligga där som Gud skapade honom, koncentrerad vid sin knädator.

Och jag tänker att kombon är så perfekt. Att jag skriver om tantra, om lekfullhet och så har jag en, visserligen upptagen, man inom räckhåll. Bara detta faktum gör att jag känner lusten i kroppen, vibrationen i mig höjs och jag får lust att lämna min stol och sätta mig bredvid honom i soffan, eller kanske ta en lite powernapp mitt på blanka eftermiddagen.

Jag tar ett djupt andetag, ler för mig själv och fortsätter skriva om helkroppsorgasmer.

Vill du inte vänta på att boken Lekfull tantra kommer?

Då kan du gå onlinekursen. Köp kursen här. 




Det finns också några platser kvar till Lekfull tantra-kursen i Stockholm 18 november, med möjlighet att fylla på med Lekfull tantra plus 19 november. Det kanske är där vi ses?

Köp din plats här. 
Charlotte Cronquist är kärlekskrigare

Love is the answer

Related

veckokrönika 4760048013763702403

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Bra med både bok, youtube och webbkurs :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp och snart kanske det är många som förknippar mig med lekfulljet och tantra <3

      Radera
  2. Skriva eller leka - vad kommer först? Ha en bra helg /G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nära deadline får jag prioritera skrivandet... men efter arbetstid är det tid för lek. Glad helkfull helg itll dej med. <3

      Radera
  3. Jag har 340 filer i min tantramapp med texter om tantra. Att få ihop det till en bok skulle vara bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte bara tantralärare, jag är också författare och redaktör ;)

      Radera
  4. haha, även jag har suttit vid min dator och skrivit texter. erotiska sådana. och även lekt. mittemellan all min hosta och nästa hosta.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item