charlottecronquist

En sexuellt frigjord kvinna ... älskar sig själv


"Hon älskar sig själv. Hon frossar i sin spegelbild, hon tar självporträtt, hon firar sitt varande. Hon tar det piano och är snäll mot sig själv. Hon vet sitt värde och låter ingen trycka ner sig. Hon accepterar sig själv som hon är och ber inte om ursäkt för det. Hon älskar sin kropp våldsamt, varje kurva, varje rynka, varje fräken, varje ärr. Hon har på sig saker som gör att hon känner sig vacker."


Orden är Ev'Yan Whitneys i en artikel där hon går igenom 14 kvaliteter som kännetecknar en sexuellt frigjord kvinna.

Listan med kvaliteter inspirerar mig. Därför presenterar jag de 14 kvaliteterna på mitt sätt under rubriken "En sexuellt frigjord kvinna...". 


Som nektar är dessa ord för mig. Jag läser citatet igen och igen och inser att det är denna självkänsla, denna förmåga att älska mig själv som är grunden till att jag skrivit böcker som 100% Charlotte. 
Jag är här för att vara jag och inte en blek kopia. 
Jag är här för att möta världen som jag. 
Jag är här för att ge av mina gåvor till världen. 
Jag är här som drottning.

Det är allt mer sällan som jag hukar eller ber om ursäkt. Jag känner hur ryggen blivit rakare, hur jag står tryggare på marken och hur min ljusa kraft flödar ut i världen. 
Då och då tar jag selfies, och även om jag inte alltid älskar den jag ser, kan jag se på mig själv med värme och humor.

Och jag tänker att ett av tricken i detta med självkärlek är att älska dig själv i både ny och nedan. 
Titta dig i spegeln en riktig skitdag och älska dig ändå. 
Le mot dig själv, krama dig själv, se att du är ett bidrag till världen, just genom att vara du.


Övning för att öka självkärleken

Under en veckas tid, ta en selfie varje morgon.
Titta på bilden.
Älska dig.

Veckans erbjudande:
Köp boken 100% Charlotte - ta ditt inre ledarskap för endast 150 kr inklusive porto. Swisha summan till 1234 76 22 09. Ange 100% samt din postadress. Gäller fram till 23 juni. Mer om boken kan du läsa här.

Charlotte Cronquist
 är kärlekskrigare
Love is the answer


Foto: Jan Dahlqvist

Vill du också att ett liv där sexualiteten flödar, där du har närande relationer och där du känner att du och din kropp är bästa vänner?

Det är då du ska ta kontakt med Charlotte Cronquist som är relationsexpert och lustcoach som erbjuder online-kursercoaching och böcker. Hon driver intervjupodcasten 100%-podden och bloggar om kärlek, relationer och sexualitet. 


Related

sexualitet 4083152285697217150

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item