charlottecronquist

Sexualitet: Att flyta runt i ett hav av kärlek


Nyss var andhämtningen häftigare, nyss var extasen där.
Nu flyter jag runt i ett hav av kärlek.
Jag hör mig själv viska, åh Gud, åh Gud, och inser att jag just nu befinner mig i ett annat medvetandetillstånd.


Det är så märkligt det där med njutning, vart den har kapaciteten att föra mig, när jag släpper alla föreställningar om var den ska ta mig, när jag släpper kontrollen, när jag tillåter kroppen och alla mina sinnen att vara med. När jag är.

Att mötas innerligt utan mål, att tillåta kropparnas lek, att tillåta de impulser som kommer, att tillåta hög energi att vara där, att släppa skam och bara släppa taget. Det är då det händer.

Kroppen mjuknar, sinnet mjuknar, jag sjunker in i en annan dimension. Jag befinner mig fysiskt nära en person, jag känner mig hållen och samtidigt är jag någon annanstans. Jag flyter. Jag känner hur mitt hjärta öppnas på vid gavel, det är som att jag befinner mig i ett vänligt och varmt och mörkt universum. I det som brukar vara mitt hjärta finns en enorm öppning och där pumpar det vänliga universumet in och fyller min kropp. Det är som att jag omvandlas till något annat, vad vet jag inte och det är inte viktigt.

Jag känner stödet från den andra kroppen, jag känner den gemensamma andningen, hur det går vågor genom min kropp. Plötsligt ser jag hur en del av mig lämnar mig. Det är som att en hel yttre gestalt bara hoppar ur min kropp och singlar i väg i detta universum. Jag ser hur det försvinner bort och jag får impulsen att vinka till det. Det är som att de delar av mitt ego som brukar stoppa mig, som brukar fylla mig med känslor av skuld och skam bara seglar iväg, för att jag inte längre behöver dem. Jag känner en lätthet i kroppen som jag tidigare inte varit med om. Samtidigt är jag ytterst medveten om kroppen, om min andning, om den beröring jag känner, om att jag är hållen. Jag känner mig så trygg. Jag känner att jag har all space i världen jag behöver. Detta varande. Detta gudomliga varande.

Jag vänder mig om, tillåter mig att bli omfamnad. Våra kroppar möter varandra. Vilar mot varandra. Andas i varandra. Är med varandra. För en stund förvandlas våra kroppar till små punkter av energi, det är som att vi är två guldgula varelser som flyter i njutningens hav. Det är som att vår gemensamma energi har en glöd runt sig. Som att vi där i detta mörka och vänliga universum ligger och glöder tillsammans, som att det skapas som en andning som pulserar och att det går att ana också på håll, att här finns det liv och energi.

Det är så skönt att vara här. Att både befinna mig i min fysiska kropp och samtidigt uppleva en annan dimension av tillvaron, som jag lättast når i samband med total njutning. Det är som att portarna öppnas upp till något som verkligen är gudomligt att befinna sig i. 
Jag är i salighet för en stund. Jag är i bliss.

Det är bara högst motvilligt jag återvänder. Känner att kroppen min är svettig. Att det är tid att ta en dusch. Jag undrar vad livet kommer att ge mig i dag. Det är som att livet blir ännu mer möjligt, ännu mer viktigt, ännu mer rikt, när jag vet att jag då och då kan vara i kontakt med det som är större än min lilla fysiska kropp.


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare

Love is the answer


Related

sexualitet 2384749908132388147

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item