charlottecronquist

Sexualitet: Så här kan du få längre orgasmer



Eyal Matsliah är en världsmedborgare som bidrar till att kvinnor kan njuta mer och som jag mött när vi båda ledde workshoppar på United Bliss Festival i Berlin 2014.

Hans senaste bok ”Orgasm unleashed” är alldeles nyutkommen och ger många tips och insikter om kvinnans förmåga att utveckla sina orgasmer.

– När kvinnor blir mer orgasmiska, så kan de lära sig att uttrycka sina viktigaste gåvor, hjälpa andra och bidra till välstånd, säger Eyal.


Så i denna artikel berättar Eyal hur en kvinnas orgasm kan gå från att vara några sekunder till att handla om minuter eller mer…

– En av mina största insikter jag har fått när jag har arbetat med kvinnor är att många har en inre timer som säger till dem: Den här orgasmen är över nu. Sedan börjar de tänka… och nu måste jag tillfredsställa honom, nu väntar han nog på att jag ska bli klar, eftersom jag har kommit är sexet över för den här gången.

Men det är begränsande tankar och det finns helt andra möjligheter till njutning.

Vanliga begränsande tankar kring orgasmer:

Orgasmer sker på ett ögonblick. Orgasm är målet. När jag har kommit måste jag bjuda tillbaka. Långa orgasmer är inte okej.

Men tänk om du istället ser på orgasmer så här:

Orgasmer är ett tillstånd. Orgasmer går att känna i hela kroppen. All njutning är en orgasmisk erfarenhet.

För min personliga del kan jag säga att mitt liv blivit fyllt av så mycket mer njutning sedan jag ändrade mindset och nu ser på den ungefär som Eyal.

Här är sju tekniker du kan använda 

för att förlänga nästa orgasm.

Slappna av

Detta är verkligen viktigt. Ju mer avslappnad du är, desto lättare är det att bli och förbli upphetsad.

Andas

Du kan experimentera med att andas snabbt genom munnen, med att andas djupt ner i magen och att hålla andan en stund och sedan skicka ner andetaget till ditt kön.

Gör ljud

När du börjar få orgasm, ta ett djupt andetag och säg aaaahh, tillåt ljudet att fortsätta komma. Detta är ett sätt att förbli fokuserad och öppna halschakrat.

Rör på dig

Tillåt din ryggrad att röra sig, att skaka och skälva, rör dina höfter fram och tillbaka, åt sidorna, i cirklar och studsa dem mot underlaget.

Uttryck dina känslor

Många kvinnor upplever inte djupa orgasmer (och en del kommer inte alls) för att de håller tillbaka sina känslor. Dela det du känner med din partner.

Fokusera på hur det känns i kroppen

Somliga kvinnor tappar sin orgasm, för att de flyter iväg med sina tankar. Fortsätt att fokusera på hur det känns i kroppen och kom ihåg att din energi går dit där din medvetenhet befinner sig.

Rid på vågen

Se en orgasm som en havsvåg. Rid på denna njutningsvåg och stanna på vågen för att tillåta orgasmen att fortsätta.

PS: De här tipsen kan synas lätta att följa. Min erfarenhet är att de kräver träning OCH att det lönar sig. Det ligger mycket i att ett mer orgasmiskt liv stärker kreativiteten.



Related

sexualitet 7620606537088604901

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item