charlottecronquist

100%-podden SPECIAL Charlottes sommarprogram om sexuell utsatthet





I flera år har vänner till mig sagt: Du borde vara värd i Sommar i P1. Så i år tog jag modet till mig och skickade in inledningen till ett tänkt sommarprogram.
Uppenbarligen blev jag inte utvald. 
Men, när jag väl hade startat 100%-podden insåg jag att jag har en arena för ett eget sommarprogram... så här kommer det!

Först får du ett litet klipp som jag gjorde i februari då idén till sommarprogrammet föddes:




Hur hade mitt liv sett ut om mitt första sexuella möte hade skett hänsynsfullt, kärleksfullt, respektfullt, intimt och närvarande?

Vem hade jag varit utan erfarenheter av sexuellt våld och sexuella kränkningar? Det vet jag inte.

Men däremot vet jag vem jag har blivit med dessa erfarenheter. Jag vet hur det är att gå ifrån att vara vilsen och känna mig som ett offer, till att bli en drottning.


Ibland tänker jag att våldtäkten faktiskt ändrade riktningen på mitt liv. Kanske är det händelser som den som har bidragit till att jag skrivit böcker som "Ingen skam i kroppen - frigör din sexuella kraft".


Lyssna till podden i ljudspelaren:


Om det inte går att lyssna i din webbläsare, kan du pröva här istället.
Eller ännu hellre prenumerera på podden! Det kan du göra här.

 Vill du komma mer i kontakt med djupen av dig själv? Har du sår du behöver pyssla om? 
Känner du dig fri att vara du?Tillåt dig att inspireras av Charlottes böcker "Ingen skam i kroppen - frigör din sexuella kraft" och "100% Charlotte - Ta ditt inre ledarskap"

Och du. Prenumera på 100%-podden. Det kommer ett nytt avsnitt varje onsdag - och så ibland en special. Sprid gärna hashtaggen #100procentpodden. Gör en recension av podden, så fler hittar den.

Framför allt: Njut av att vara du, precis som du är.


Kärlek



Related

100%-podden 9217421934849833068

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item