charlottecronquist

Den sköna känslan som uppstår när någon säger: Du är fantastisk!



Det är så bra att då och då bli påmind om det en är riktigt bra på.
Och att då tillåta sig att höra det och att suga in det.
Just nu är jag omgiven av människor det strålar om, människor som får oväntade uppdrag och där en av orsakerna är att de gör något de gillar och är riktigt bra på.
Det roligaste av allt: Det regnar positiv feedback över mig också.



Det uppstår en kraft när någon gör det hon älskar. Det är som att det hon skapar blir extra energifyllt. Kanske det handlar om närvaron. Att när hon älskar något, så vill hon verkligen vara där, nyfikenheten är där, viljan är där, engagemanget är där och i en överförd bemärkelse är kärleken där.

Även om jag i går berättade om hur jag fick göra en pudel, så tar känslan av att bli angripen inte särskilt stor plats i mitt liv. Det är istället något annat.

Känslan av att tillvaron är magisk.
Känslan av att möta de rätta personerna.
Känslan av att hitta tillbaka till min grej.
Känslan av att jag äntligen har hittat ett sätt att sprida ord om kärlek, där jag också får möjlighet att bjuda in fler och berätta om vad som gör att de älskar livet.

De senaste veckorna har jag gjort intervjuer för 100%-podden, som startar i juni. I det projektet använder jag mina mer än 30 års erfarenhet som journalist, tillsammans med den förmåga att vara närvarande som jag tillägnat mig de senaste åren, genom att utbilda mig till kroppsterapeut och coach.

Mötena med personerna jag intervjuer får en intensitet som bara närvarande kan skapa. Det är som att vi, under den stund intervjun pågår, går in i ett gemensamt upptäcktsresande, där jag nyfiket frågar hur det kommer sig att den jag intervjuar befinner sig just här i livet just nu.

Efteråt får jag feedback av typen:


”Du är en fantastisk intervjuare, en sådan närvaro, en sådan följsamhet.”
”Du lyssnar verkligen på mina svar och jag känner mig sedd.”
”Du har en så vacker röst och det märks att du är vän med din kropp.”
”Du har sådan närvaro att du skulle kunna göra intima intervjuer på Globen.”
"Du ställde en fråga jag aldrig tidigare har fått."

Det är då det känns så här: Det jag gör nu är helt rätt. Det är i linje med vad jag vill bidra med till världen. Jag vill sprida ord om kärlek. Jag vill möta människor som börjat reflektera över livet. Jag vill bidra till att deras ord, tankar och kärlek sprids till fler.

Vi lever i en tid som behöver så mycket kärlek, så mycket omtanke, så mycket närvaro och medvetenhet. Och jag är försiktigt lycklig över att få denna feedback, som gör att jag spritter av glädje vid tanke på nästa intervju jag ska göra.

Och snart, snart kommer jag att berätta mer konkret. Jag sitter och producerar de första avsnitten just nu och blir glad bara av att lyssna på intervjupersonernas livsinsikter.

Om du är obekant med poddvärlden, ta och börja undersök den. Det finns så mycket spännande att lyssna på.



Related

livet 4947886782214161149

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item