charlottecronquist

100%-podden. Charlotte möter fantastiska människor som älskar livet. Snart börjar äventyret.

En skymt av en slottsbesökare som intervjuas för 100%-podden :)


De senaste dagarna har jag mött fantastiska människor som älskar livet.
Människor som gärna berättar varför de älskar livet och vad som har tagit dem dit.
Ganska snart kommer du också att få möta dem i 100%-podden.
Vad sägs om att möta personer som välkomnar glädje, snällhet, kåthet eller som bara väljer att ta emot livets gåvor?




Det känns så skönt att det äntligen är dags att förverkliga min dröm om att skapa en intervjupodd för samtal om livet. Idén fanns redan för några år sedan, men då var det en massa hinder i vägen. Det största var kanske att jag inte riktigt visste vad jag ville fokusera på.

Men för några veckor blev det självklart för mig. Jag ville möta människor som lever som 100%-are. Människor som öpnar för inspiration, reflektion, ifrågasättande… människor som lyssnar på sina hjärtan och som har modet att stå upp för sig själva och sin sanning.

Just nu ligger det första avsnittet och väntar på att bli okejat av iTunes, och jag vet inte hur lång den processen är. Planen är att 100%-podden har premiär i juni och sänds en gång i veckan. Intervjuerna ligger på mellan 30 och 50 minuter och flera av dem spelas in i slottet jag bor i (24 kvm-slottet ;))

Det pirrar i mig vid tanke på den här satsningen, att jag verkligen väljer att satsa på kombinationen blogg och podd och ser dem som min gåva till världen.

(Fast egentligen ser jag bloggen som mitt eget magasin på nätet och nu bygger jag på det med ytterligare ett element, nämligen intervjuer med 100%-are.

Jag vill ännu inte berätta vilka som kommer att vara med… jag vill suga på den karamellen ett tag.

Däremot vill jag göra en liten efterlysning. Jag har redan en lista på personer som jag ska fråga om de vill vara med och jag tar gärna emot fler. Tipsa om människor som lever sina liv som de vill, där hjärtat är med och som gärna är medvetna om varför de gör vad de gör eller är vem de är. De kan finnas i vilka positioner som helst i samhället – och kom gärna med förslag på personer jag kanske inte ens känner till. Förvåna mig. Utmana mig. Lek med mig.

Åh… som jag ser fram emot att bjuda dig på 100%-podden.

Och så en liten fråga till dig:

Vad skulle du kunna göra just nu, för att ta mer plats i ditt liv?




Related

världen 172709015401019427

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item