charlottecronquist

Vilka egenskaper hos dig älskar du?

Det hände sig vid den tiden då jag levde som 50 procent Charlotte att jag sökte felen hos mig själv. Det hände sig att jag kunde rabbl...



Det hände sig vid den tiden då jag levde som 50 procent Charlotte att jag sökte felen hos mig själv.
Det hände sig att jag kunde rabbla dessa fel i timmar och glömde jag någon av mina fel så passade jag på att skämmas för det också.
Men när jag vid den tiden skulle säga saker som var bra med mig, stod jag där förstummad. Jag hade förlorat kontakten med ljuset i mig, jag tillät mig att frossa i det svarta, i mig som fattig syndig människa.
Nu är situationen den omvända, ity nu kan jag omfamna både det som jag tidigare såg som mörkret och det som är ljuset.
Det är ett sätt att beskriva känslan av att vara 100% Charlotte.



Häromdagen avslutade jag min #supervecka - då jag under åtta dagar stod på scenen sju gånger. Det har verkligen varit fantastiskt - och alla framträdanden har skilt sig åt - och jag kommer att minnas dem för olika saker, olika nyanser, olika möten.
Mitt sista stopp i superveckan skedde i Svedala, där jag hade förmånen att få prata på temat att vara 100% hos Ingrid Banheden och Hasse Breisner på Nyttoliv. Jag drog dessutom en rekordpublik och det i sig gav rosor på kinderna hos värdparet.
Efter föreläsningen fick jag en feedback från en kvinna, som senast lyssnade på mig för ett par år sedan, som gjorde mig väldigt glad.
– Du är så ren nu, så bra, wow vilken skillnad, härligt... ungefär så hon.

För mig är det spännande att möta någon som kan se en utveckling över tid - och ta till mig det jag hör.

Så där står jag alltså i Svedala. I rummet finns några få män och en stor bunt kvinnor. De kanske tror att de ska få sitta stilla och lyssna på mig. Icke då. När jag möter människor vill jag skapa samtal och dialog och ge möjlighet till reflektion och eftertanke. Så det fick också denna publik. För visst är det härligt att få en känsla av aha vid en föreläsning eller kurs?
Självklart utmanade jag dem med utmaningen att prata med grannen - den tillfälliga partnern - i ett par minuter om: "Egenskaper som du gillar hos dig själv". 
Det är intressant att höra tystnaden som först infinner sig... vad ska jag säga? 
Vad ska jag dela med mig av? 
Och sedan sätter sorlet igång, lite tveksamt först och med  försiktig energi... så jag får gå in och elda på dem lite... 
"Berätta mer om vad som är fantastiskt med dig.."

Det är så otroligt härligt att vara med när människor får kontakt med ljuset i sig själva och jag är så glad över att jag får möjlighet att öppna rum där det är möjligt.


Jag kände massor av värme från publiken i Svedala och nu hoppas jag få många som är med på mitt nästa steg. 

Tre timmar för dig - en kurs med plats för samtal och reflektion som handlar om att ta mer plats i livet. 
Tre timmar sker första gången i Malmö den 4 mars på förmiddagen – för bara 595:- kronor får du dessutom ett exemplar av 100% Charlotte... boken som jag hoppas ska göra skillnad för många människor <3

14 mars kommer jag till Stockholm för det första tretimmarspasset - välkommen dit också.

Här kan du köpa dina biljetter

PS: Vill du jag ska komma till din grupp människor, ta kontakt... jag är i världen för att sprida ord om kärlek <3








Related

livet 6230831892379893820

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item