charlottecronquist

Boksläpp: Så himla roligt att min nya bok, 100% Charlotte, möter världen!

Tänk att få vara i händelsernas centrum en hel kväll. Så härligt det var. För vid boksläppet i Stockholm, på Alla hjärtans dag, dröj...


Tänk att få vara i händelsernas centrum en hel kväll.
Så härligt det var.
För vid boksläppet i Stockholm, på Alla hjärtans dag, dröjde sig människor kvar för kärleksfulla samtal.


Jag är så glad över att jag väljer att skriva böcker och så glad över att jag vågar fira dem också. Jag vill att mina böcker ska nå världen och då tjänar det ju inte så mycket till att låta dem ligga och vila i ett skrymsle djupt inne i min hårddisk.

Sagan om 100% Charlotte-bokens tillkomst har jag berättat några gånger, så det ska jag inte göra nu. Just i detta ögonblick handlar det om vikten av att fira, att känna glädje, att dela och sprida glädje.
Det viktiga för mig är inte heller att det är runt mig det kretsar. Jag är bara en katalysator, en igångsättare, en tankespridare, en kärleksambassadör. Men den rollen är viktig också och ju längre jag lever, desto viktigare känns det att sprida ord om kärlek.
Det är till kärleken jag alltid återkommer, även om jag då och då snubblar och faller på rädslan.

Så här är några bilder från mitt boksläpp.

Jag är djupt tacksam över att Bi Dahlborg Reichel tackade ja till att vara samtalsledare. Hon ser i min text Inanna-myten och när hon bad mig läsa ett stycke ur boken, insåg jag… att ja… det ligger något i det.

Vi fick ett fint samtal, där jag då och då kunde explodera ut och leva ut episoder i mitt liv och jag känner att när jag står och iscensätter det så är jag i mitt esse. Det är så himla roligt att återberätta dramatiska skeenden i livet, så härligt att få med dem som lyssnar i min berättelse.

Jag är också djupt djupt tacksam över att alla mina barn varit med på veckans bokreleaser, jag är glad för glada tillrop från min pappa och överväldigad över att mamma var med. För 100% Charlotte – Ta ditt inre ledarskap har jag tillägnat mamma och pappa, för att de gav mig livet.

Tacksamheten tar allt större plats i mitt liv. 
Det är en skön känsla.
Tack alla som varit med, i kropp eller ande, på mina bokreleaser.

Nu fortsätter jag och föreläsa om inre ledarskap, om att våga se sig själv i ett klart ljus och om att verkligen känna ljuset inom oss. Jag hoppas att du vill vara med. 
Just nu är Malmö och Stockholm inplanerat – men jag reser gärna till dig och delar med mig.

PS: Här kan du köpa boken <3


Jag väntar på gästerna.

Bi och jag samtalar.

Jag talar med hela kroppen.

Lägg till bildtext

Jag läser kapitlet om sårbarhet.



Mamma och jag.


Jag är verkligen en viftare.

Tre generationer.

Related

livet 8626965655820747888

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item