charlottecronquist

Nu tjänar jag kärleken. Love is the answer (to all questions)

Den här perioden går jag upp tidigare än vanligt. Det är för att jag ska hinna med. Just nu är det viktigt att jag unnar mig själv extra ...




Den här perioden går jag upp tidigare än vanligt.
Det är för att jag ska hinna med.
Just nu är det viktigt att jag unnar mig själv extra mycket tid.
Så det blir en timmes meditation som inledning på dagen.
Och ja, det händer att jag känner mig otålig. Det händer att något i mig vill smita ifrån det. Men ändå gör jag det. För att det jag ska göra nu.


Ibland tänker jag att en av dem jag har varit rebell emot har varit mig själv. Jag har haft svårt att tjäna mig själv. Det är som att en röst i mig har sagt eller ibland skrikit: Gör det som inte tjänar dig. Slarva med dig själv. Slösa med din kraft. Slösa med din tro på dig själv. Slösa bort din självkänsla. Ägna dig åt att skämmas och känna skuld. Gör en massa dumma saker så att du sedan kan slå på dig själv ännu mer.

Nu har jag gett min inre rebell ledigt. Nu behöver jag först tjäna mig själv, för att sedan i min tur tjäna kärleken och mänskligheten. I morse var budskapet till mig så otroligt tydligt: Love is the answer to all questions.
Kärlek är svaret på alla frågor.
Wow, liksom. 


Och då får det ju börja med mig själv. Det är ju det jag predikat ganska länge nu. Det manifesterades utåt först i form av boken “Ingen skam i kroppen - frigör din sexuella kraft”. Den beskriver ju kärlekens lov. 

Sexualitetens möjligheter. 
Friheten jag kan skapa inom mig. 
Energin som kan få fylla mig och som jag kan tillåta flöda.

Nästa manifestation var den här bloggen (även om jag skapade den redan innan boken kom ut.) Detta är mitt dagliga form för kärlek. Detta är en del av min tjänstgöring. Detta är ett bidrag som jag ger... för att jag ska göra det. 


Jag har ju fått höra det länge, i meditationer. 

Du ska sprida ord av kärlek, du ska sprida ord av kärlek, ord av kärlek. 
Och jag ser bilder av ord som omslingrar jorden.

Och för mig börjar det i det lilla (som samtidigt är det stora). 

I den enskilda människan. 
I mig själv.

För ett år sedan gjorde jag en adventsbok här på bloggen. 

Jag kallade den för Vägen till ja. 
Och den beskriver min resa från mörker till ljus. 
Jag får fin feedback på den. Som alldeles nyss då en kvinnlig läsare skrev: 

Jag läste förresten din E-bok och grät mig igenom första halvan. 
Den var verkligen bra och kunde bitvis varit skriven av mig.”

Det är inte första gången jag får den typen av feedback. Jag får den ofta, men med varierande ord. 

Det jag får till mig är att jag ofta fungerar som en spegel. 
Jag berättar det andra också känner och så kan det ske någon form av förlösning i dem, eller något som kan leda till reflektion, nya beslut … och mer kärlek i läsarnas liv.

Tredje steget var boken “100% Charlotte” där jag försöker visa att vi behöver omfamna allt det vi är. Skuggan och ljuset.
Och just nu är det tid för ljuset och kärleken.
Att göra adventskalendern tar rätt mycket kraft - och jag lägger gärna den tiden. Att ge tar kraft. Och det är delvis därför jag behöver de där långa stunderna av meditation. För att samla ihop mig. För att fylla på med kärlek och kraft. För också jag behöver vara uppfylld, för att inte bli helt uttömd. För även ett orakel behöver kraft.

I slutet av veckan blir det mer påfyllning och jag känner mig barnsligt glad över att arrangera ett kalas... för The New Birth. Du är välkommen att vara med oss och fira den 22 december, på eftermiddagen hemma hos mig.


 Jo och så är jag med i Three days of love... de tre dagarna som handlar om födelsen av det nya. Och jag har bidragit med en liten film. Jag tror att det går att på något sätt att rösta på den nedre filmen.
Men jag vet inte riktigt hur det går till. Hur som helst ville jag ge ett bidrag. Kanske det går om du går in på min sida Homo Amorus på Facebook - ett av mina bidrag i kärlekens tjänst.



Related

meditation 6314899519067646330

Skicka en kommentar Default Comments

  1. "Detta är mitt dagliga form för kärlek. Detta är en del av min tjänstgöring.
    Detta är ett bidrag som jag ger... för att jag ska göra det."

    Precis så är det med min blogg också.
    Service, liksom. Det blev tydligt med dina ord. Tack!

    SvaraRadera
  2. charlotterudenstam19 december 2012 kl. 07:46

    Åh vad glad jag blev för att jag bidrog till att göra något tydligt för dig. Vore roligt att titta på din blogg... om du är snäll och avslöjar adressen. Kärlek och ljus Charlotte

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item