charlottecronquist

Dejta dig själv. Adventskalendern lucka 20.

Jag har en väninna som dejtar sig själv en eftermiddag två gånger i månaden. Och då handlar det inte om att ägna fem minuter åt sitt kön ...




Jag har en väninna som dejtar sig själv en eftermiddag två gånger i månaden.
Och då handlar det inte om att ägna fem minuter åt sitt kön för att få en snabb orgasm.
Under en hel eftermiddag ägnar hon sig åt sig själv, bryr sig om sig själv, njuter av och med sig själv.
Och efteråt har hon rosor på kinderna och är explosivt påfylld med energi … och ger samtidigt ett avslappnat intryck.

När jag gick sexsibilitycoachutbildningen var en av hemläxorna att ordna en dejt med mig själv. Det kändes nästan lite genant. Att dejta mig själv när jag hade en man. Det kan väl inte gå för sig?


Men det gör det.


Jag minns terapeuten som en gång påminde mig om att den enda person jag med säkerhet kommer att leva med i resten av mitt liv är mig själv. Och att det gäller att vara snäll mot mig själv. Ja, att då och då ära mig själv.


Och vad kan vara ett bättre sätt än att ge mig själv tid? Om jag skulle göra det enkelt för mig kan jag säga att jag dejtar mig själv dagligen, eftersom jag inleder varje dag med att meditera. Men jag tycker att det är viktigt att göra mer än så.


(Barbara Carrellas brukar rekommendera “medibation” - att kombinera meditation med mastubation, alltså onanimeditation, jag har ännu inte prövat just det. Men varför inte?)
Alltså. Ge dig själv den kärleksfulla läxan att unna dig en dejt med dig själv.
Och vad skulle den kunna innehålla?
Några förslag:


En god måltid.
Ett bubbelbad.
En stund i bastun.
Egenmassage.
Onani.

En sensuell dans.Att du sitter en stund och tittar dig i spegeln och älskar den du ser.
Mer onani.
Att läsa en erotisk text.
Att dofta på något du gillar.
Att du långsamt torkar din kropp med en riktigt varm och mjuk handduk.
Att du gör knipövningar.
Taoistisk bröstmassage.
Onani med sexleksak.
Att du tillåter dig att smeka dig själv och låta... vara högljudd.
Att du tillåter dig att andas häftigt.
Att du tillåter dig att röra dina höfter.


Ja... du kan ju återvända till en del av inläggen i den här adventskalendern, för att hitta vad som känns viktigt för att få igång din sexuella energi... och där du känner att du verkligen ger dig själv en dejt.

Related

sex med universum 4850128449207435142

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item