charlottecronquist

Venuspassagen i morgon ... välkomna Gudinnan

Det är gudinnetider nu. Tidigt tidigt i morgon bitti passerar Venus solen och kan ses som en svart prick framför solen. Det kallas Ve...






Det är gudinnetider nu.
Tidigt tidigt i morgon bitti passerar Venus solen och kan ses som en svart prick framför solen.
Det kallas Venuspassagen och sker synligt för oss nästa gång om mer än 100 år.
Många menar att detta är ett uttryck för att vi går in i gudinnetid nu, en tid av mer fred och kärlek.
Och det är min stora önskan. Fred, kärlek och goda relationer.
Därför ska jag meditera i ottan.


När jag kollar Youtube finns det en massa klipp på temat Venuspassagen (Venus Transit), somliga mer vetenskapliga än andra. Blir du nyfiken, jag bjuder på två klipp - ett mer vetenskapligt och ett som uppmuntrar dig till att meditera för gudinnan i morgon bitti - som en slags freds- och kärlekshandling.

Min gudinnecirkel blev nyligen besökt av ett reportageteam som vill berätta mer om vad en gudinnecirkel är. I texten fanns det med inslag om gudinnetro och gudinnedyrkan. Jag bad om justering i texten, för detta var något jag inte riktigt kände igen mig i.

När jag bjuder in till cirklar handlar det om att bejaka gudinnan inom oss. Som jag ser det har vi alla en gudomlig aspekt och när jag möter kvinnor vill jag locka fram deras gudinneessens. Meditationerna handlar om att komma i kontakt med djupare aspekter av sig själv, av vårt ljus och vårt mörker... eller vårt undermedvetna om du så vill.
Och att så att säga möta gudinnan inom oss (eller guden om du är man) är helt magiskt.

Jag har haft cirklarna i tre terminer nu och det sker en fantastisk utveckling för de kvinnor, gudinnor som är med. Att vara i det tillåtande gudinnerummet, att se varandra, att tala öppet med varandra, att mötas från hjärtat och att beröra varandra både fysiskt och mentalt, läker det feminina. Det är min upplevelse.

Och den kärlek som sprids i grupper som mina gudinnecirklar är något världen behöver mycket av. Nu ser jag att en an gudinnorna i min grupp kommer att börja starta egna cirklar... se vilket tecken på spridning. Helt underbart.

Allt fler runt mig öppnar för den där gudinneenergin och i morgon är alltså ett bra tillfälle att själv prova på.
Till exempel genom att delta i meditationen i morgon bitti på temat “Gudinnans återkomst.”

Nästa vecka är planen att säsongens sista gudinnecirkel äger rum. Men skulle tillräckligt många vilja, kan jag tänka mig att ordna en till, två veckor senare.




Event 0330
http://www.facebook.com/events/224536617666203/

Related

Venuspassagen 2749736694444525213

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Jättbra tankar om Gudinnan inom oss... och mycket bra info om Venuspassagen.. Tack kära Gudinnesyster Charlotte ...

    SvaraRadera
  2. charlotterudenstam6 juni 2012 kl. 11:03

    Tack Själv Anne, du finns ofta i min närvaro. Stor kram

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item