charlottecronquist

Unna dig ett äventyr i sommar!

“Jag är livrädd och skräckslagen på ett positivt sätt, om man nu kan vara det...” Så skriver en av dem som kommer att vara med på årets se...



“Jag är livrädd och skräckslagen på ett positivt sätt, om man nu kan vara det...”
Så skriver en av dem som kommer att vara med på årets sexsibilityfestival.
Och nog kommer det att bli ett sommaräventyr.
Kanske även för dig.


Häromdagen träffade jag en kvinna som började tala om de kurser som Alexander och jag brukar ha, som Ingen skam i kroppen. Hennes föreställning var att de har ett rent sexuellt innehåll och att hon därför inte vågade gå.
Ingen skam i kroppen är en workshop för dig som vill öppna för din livskraft och för din sexualitet, som vill hjälpa dig att släppa blockeringar och olika hinder. Men inte en sexkurs. Så hennes föreställning om innehållet kom alltså i vägen. Rädslan kom i vägen.


Och jag tror att det är ganska vanligt. I alla fall så känner jag igen mig i den där kvinnan.
Då och då när jag varit på kurs, eller snarare, precis innan kursen har börjat, har jag tänkt: Nej, det här var ingen bra idé, jag går härifrån, jag smiter, trots att jag redan har betalat avgiften.
Men så har jag andats igenom rädslan och gått in i rummet. Och faktiskt aldrig ångrat mig. Jag har varit med om workshoppar som gett mycket och de som gett mindre. Men alla har gett något. Och ju mindre förutfattade meningar, ju mindre rädsla jag tar med mig in i rummet, desto mer ger jag mig chansen att uppleva.


Sexsibility handlar ju om sexualitet med sensualitet. Att våga vara nära. Att våga vara närvarande. Att våga känna. Att våga vara i det som är. Att också känna den andliga dimensionen. Att våga känns lusten i kroppen, kraften i kroppen - och sedan kan säkert du fylla på med annat också.


Och sexsibilityfestivalen kan bli till ett sommaräventyr, där du kan testa dina gränser. Där du kan gå på workshoppar som “inte verkar så farliga” och kanske vågar smyga dig in på något som känns skrämmande i förskott. Hur ditt äventyr blir, avgör bara du.


Det är så härligt att spendera några sommardagar på Skeppsudden, bland människor där många har ett avspänt förhållande till sexualitet, och där andra har ett nyfiket, men kanske skräckslaget förhållande till det. Jag har mött alla sorter. Och min erfarenhet är att det blir mer avspänt med tiden. 



Det är en nära festival, max 200 personer, rätt så snabbt känner man igen varandra. Det finns varje morgon möjlighet att dela sina upplevelser (sharing) med en liten grupp människor, det finns möjlighet att bara vara, bada i havet, köpa sig en massage, lyssna på en föreläsning eller delta fullt ut i en workshop.

Så jag vill uppmuntra dig till att dela det här sommaräventyret med mig och många andra. Festivalen pågår 13-18 juli på Skeppsudden och du behöver vara med från början - eftersom vi vill skapa så mycket trygghet som möjligt för dig som kommer.



Du kommer att möta ett smörgåsbord av aktiviteter och möta många lärare, en del av dem är utbildade sexsibilitycoacher, en del kommer från annat håll.

Du kommer att få vara nära, skratta, andas, dansa, meditera, öva, vara naken, säga nej, säga ja, flirta, prova på tantra, känna din skam.... eller bara vara med i detta sommaräventyr.
Varmt välkommen.


sexsibility.com kan du anmäla dig. Vi har ett rabattsystem som innebär att ju tidigare du anmäler dig, desto billigare blir det - och tar du med dig fler, så kan ni få ett ännu bättre pris. Botanisera bland våra erbjudanden.

Varmt välkommen
hälsar Alexander som är festivalgeneral
och så jag som sköter orden och det adminstrativa

PS: Du ska veta att den här festivalen blir möjlig tack vare många människor hängivna arbete med att organisera och hjälpa till på olika sätt. Jag tror det fortfarande finns möjlighet att visa intresse för att bidra som volontär. Börja då att ta kontakt till vår infoadress, så slussar vi dig vidare. info snabela lustochliv.se

Related

äventyr 6664908827998817217

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item