charlottecronquist

Onani - äter du cornflakes?

Genom tiderna har det funnits många (van)föreställningar om vilket elände onani skulle kunna medföra. Och det fanns de som gjorde till en li...


Genom tiderna har det funnits många (van)föreställningar om vilket elände onani skulle kunna medföra. Och det fanns de som gjorde till en livsuppgift att förhindra onani.

En av dem var mannen bakom cornflakes, John Harvey Kellogg, han var både intresserad av mat och var sexrådgivare. Han skapade mat som skulle förstärka hälsan och minska intresset för sex.

Herr Kellogg tyckte att sex var vedervärdigt och förblev i celibat till och med sedan han gift sig. Det allra värsta var ändå onani, tyckte Kellogg. Han menade (håll i dig) att onani ledde till spetälska, tuberkulos, hjärtsjukdomar, epilepsi, närsynthet, galenskap, idioti och till döden. Han sa också att onani hade lett till blyghet hos en del människor, till onaturlig skallighet, en förkärlek för starkt kryddad mat, runda axlar och finnar. Wow, liksom! (Av denna lista framgår tydligt att jag har onanerat, ity jag är närsynt...)


Jag fann umo - din nya ungdomsmottagning och blev glatt överraskad. Där finns en massa helt okej texter om sexualitet (kanske det är särskilt tillåtet att skriva om lust och kåthet med den målgruppen?). Hur som helst, på deras onanisidor kan du läsa ännu fler myter om onani än histoiren om Kellogg som jag berättar.

Den här berättelsen (som kommer från umo) kanske skulle få Kellogg att vända sig i sin grav. (Fast hans fokus var på att förhindra pojkar från att onanera, det kanske inte ens föll honom in att flickor kunde ha sådana böjelser?)


Jag började onanera när jag var runt tio år gammal. Till hjälp hade jag ett jättestort gosedjur som jag gned mig mot och tyckte att det var jätteskönt. Okej, jag fick väl ingen orgasm, men det la grunden till mitt sätt att onanera idag. Nu för tiden onanerar jag ungefär två gånger i veckan med hjälp av en duschstråle eller med en eltandborste (använder inte själva borsten, utan utnyttjar vibrationerna). Onani för mig är någonting underbart, man kan ha det som förspel eller som behandling mot spänningshuvudvärk och så vidare. Kan faktiskt erkänna att jag får bättre orgasmer av onani än vid sex. För när jag är själv så vågar jag släppa loss min fantasi utan att skämmas. Brukar oftast fantisera om tjejer, och det känns lite taskigt, att börja fantisera om en tjej när jag är med en kille. Och nej, jag är varken bi- eller lesbisk, men tjejer kan vara väldigt upphetsande att tänka på, någonting smått förbjudet eftersom ja inte tänder på att vara med en tjej i verkligheten. Till onani så är alla hjälpmedel tillåtna enligt mig. Släpp alla hämningarna lösa och njut av att upptäcka dig själv.
Tjej 21 år

Related

onani 5671327639284255589

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item